CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, February 16, 2009

Perigi Mencari Timba


Perbualan dengan seorang kawan lelaki....

Saya : Apa pendapat kau kalau perempuan pinang lelaki..

Dia : Mana boleh macam tue..

Saya : Kenapa pulak tak boleh..

Dia : Itu dah terbalik.. Lelaki yang patut pinang perempuan..

Saya : Bukanke nabi kita dipinang Siti Khadijah..

Dia : Iye tak ye jugak yea..

Selang beberapa minit...

Dia : Kau jangan pinang aku dulu.. Aku belum pandai masak lagi...

Saya : GGGRRRRRRRMMMM

Apa Pendapat Kalian?

28 comments:

theconfused said...

aku baru habis baca Tunggu Teduh Dulu, ada kisah pasal perempuan pinang lelaki.. indah... heheheheh

~Cinta Cukulet~ said...

tak de salahnya...kalau takut lelaki yg baik tu disambar org hehehe...

julietchun said...

mesti org ingat pompuan desperate kalo dia yg pinang lelaki.Kenalah berterus terang ngan pihak lelaki dan minta pendapat mereka juga, huh! pening.

ku tak sempurna said...

ok whatttt??

but... not for me...

aku belum bersedia nak pinang lelaki... sbb tak jumpa lelaki yg 'worth it' :P

izzah said...

pernah gak bincang topik nie ngan member..kitorang wat conclusion org laki zaman skang nak suh pompuan pinang dulu sbb dia takmo bagi hantaran kat pompuan..dah..kalau pompuan yang pinang pompuan la yang bagi hantara..kukikuikuikui..ntah pape ntah..tu kitorang borak2 bodo jerk.

JM said...

ahahaha.. DIA mmg kelakarr

Muhammad Azli Shukri said...

yang penting siapa kawan lelaki tu?

Honey Bee said...

cik confused...
indah bila perempuan pinang lelaki...menarik nie...saya perlu dapatkan buku nie...

Honey Bee said...

cinta...
zaman dah berubah...dunia dah maju...memang xde salahnya...

Honey Bee said...

juliet...
soal desperate x timbul sekarang nie...rasanya dah xde beza sapa mulakan dulu...cuma jangan dilupa adat kita...

Honey Bee said...

kts...
kalau dah jumpa yang 'worth it' mesti cepat bertindak kan? kalau x menyesal x sudah...

Honey Bee said...

izzah...
mana boleh macam tue...perempuan untuk disara bukannya menyara... kalau berkongsi tue boleh dipertimbangkan kot...

Honey Bee said...

JM...
DIA memang kelakar...seorang pak lawak...

Honey Bee said...

Muhamad Ali Shukri...
betul tue...yang penting kita tahu sapa kawan lelaki tue...pertlu diselidik terlebih dulu...

Bunga Rampai said...

Salam,

Satu kelainan pada zaman ini ... romantis ;)

Apa salahnya asal ada persefahaman antara kedua-dua keluarga.

Menghargai kunjungan Honey ke blogsaya tempoh hari. Salam kenal :)

nURuL izZA said...

salam singgah :)
topic menarik yg till now jd persoalan kan..tp kalo cara senyap bukan ke ade.sbb skrg pun boleh tahan ramai jgk prmpn yg "mengusya lelaki" rite.. ;)
menidakkan pun x,mengiyakan pun tidak.

kuIna Jentayutiara said...

peminangan aje.. tp klu dh nikah tangjwb kelurga tetap pd lelaki...

Tie said...

Ha ha...kelakar tul!!

Adat kita dah tetapkan lelaki yang meminang...

Memang ganjillah kalau orang pompuan meminang... nanti si teruna pulak malu2 dok menunggu dlm bilik. He he tak dapat bayangkan...

Honey Bee said...

Bunga rampai...
memang x salah...tapi orang kita masih x dpt terima benda2 macam nie kan??

Honey Bee said...

Nurul Izza..
salam kenal...kita harus memecahkan tradisi le...hihihi...

Honey Bee said...

Kulna...
betul tue...peminangan aje...bab2 tanggungjawab masih serupa...

Honey Bee said...

Kak Tie...
x boleh ke nak pecahkan tradisi tue...kalau x pecahkan ruyung...mana nak dapat hasilnya kan???

kueh bakar said...

apa salahnya kalo timba tu timba emas...

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hahaha..

aku nak pinang sapa ya?

mengapa tiada lelaki yang mahu menyunting daku?

aiceh...

Honey Bee said...

kueh bakar...
timba emas...hmmmmm...betul tue...

Honey Bee said...

zara...
sabar yea...mesti ada yang nak dipinang tue...

Sufi Idany said...

:) senyum saya baca entry ni.... honey seklaipun zaman makin kedepan sekalipun ada yang boleh menerimanya namun masih ramai yang salah faham...nnt dikatakan ppuan yang desprete .... aduhai dunia....

Honey Bee said...

Sufi...
lamanya menghilang...kita seakan2 takut dengan perubahan kan...lebih tepat lagi... kita takut mengambil risiko...