CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, February 23, 2009

Nak Cantik


agar wajah selalu segar...
berseri-seri dan cantik...
cucilah minima 5 kali sehari dengan air wudhu...
jangan langsung dikeringkan...
biarkan menitis dan kering sendiri...
lalu ambillah sajadah, solat, berdzikir, dan berdo'a...

untuk menghilangkan stress...
perbanyaklah 'olahraga'...
cukup dengan memperbanyakkan solat...
ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh...
lalu berkonsultasilah pada Allah SWT...
dengan dzikir dan do'a.

untuk pelembab, agar awet muda...
gunakanlah senyuman...
tidak hanya di bibir tapi juga di hati...
jangan lupa bisikkan 'kata kunci',
"Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii"
(Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku,
maka perindah pula akhlaqku). (HR Ahmad).
DOA TENGOK CERMIN

untuk punya bibir cantik...
bisikkan kalimat-kalimat Allah...
tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain...
tidak menyombongkan diri atau takbur...

agar tubuh langsing dan mulus...
diet yang teratur dengan berpuasa...
seminggu 2 kali..Isnin dan Khamis...
Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud AS
i.e. selang satu hari...
makanlah makanan halal...
perbanyak sayuran, buah-buahan, dan air putih...

untuk mengembangkan diri...
sebarkan salam dan sapaan...
dengan demikian kita akan dikenali dan disayangi.

20 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

Islam itu agama yang indah :)

13may said...

:)

Tirana said...

Islam itu selengkap2 agama..cuma kita aje yang lalai..

kuIna Jentayutiara said...

petua yg bagus & amat berkesan.. amalkn selalu..

julietchun said...

Kalo nak pegi keje pepagi tak sempat dok lama2 dpn cermin, doa pun tak sempat baca, kena usahakan balik nih :D

sultan said...

ada nmpk tak nur yg terpancar kat wajah aku ni...

ku tak sempurna said...

akan cuba diamalkan :D
selalunya susah nak bertahan

-SRISUFI- said...

Salam ukhuwah juga buat Honey...

;)

petua yang sungguh berguna.
saya link ok.



;)

Honey Bee said...

Cinta...
betul tue...islam memang agama yang indah...

Honey Bee said...

May...
senyum itu sedekah....

Honey Bee said...

Kak Tirana...
selalunya kita hanya sedar bila dah terjantuk...

Honey Bee said...

Kulna...
semua amalan mempunyai manfaat yang tersendiri...ayuh kita amalkan...

Honey Bee said...

Juliet...
kalu amalkan...mesti lepas nie bertambah cun cik juliet nie...

Honey Bee said...

Sultan...
tentu le ada...seri maharaja...hihi

Honey Bee said...

KTS...
memang susah nak bertahan...apa kata mulakan yang ringan dulu... supaya tak terasa sukarnya...

Honey Bee said...

Sri..
petua yang berguna...setiap amalan ada anugerah...

Tie said...

Alhamdulillah....itu adalah sebaik2nya...

Honey Bee said...

kak tie...
:}

sakurasa 2 said...

Honey Bee
terima kasih
kerana sudi
singgah
di blog sakura.

Honey Bee said...

Sakura...
terima kasih kembali...